07.03.2009

Listoman

Jeg er en stor fan av lister.
Jeg lager lister om alt, for eksempel handleliste, gjøremålsliste, pakkeliste, julegaveliste, og jeg har skrevet opp målene mine på en godt synlig liste slik at ofte blir påminnet dem. Der står det både store og små mål: mål for semesteret, ting jeg har lyst å gjøre, ting vil gjøre mer, oppleve før jeg dør, plasser jeg vil reise til, ferdigheter jeg vil lære meg, språk jeg vil kunne snakke, fjelltopper jeg vil bestige osv.osv.
Det kjekkeste med disse listene er når jeg kan stryke ut med den oransje tusjen min; ergo at MÅLEt er nådd!:) Dette gir meg følelsen av å ha fått til noe, og følelsen er faktisk nesten den samme, uavhengig av hvor stort målet var. Mestringsfølelsen er undervurdert, så mitt tips er å lage deg lister over små mål i hverdagen som er overkommelige, slik at du kan finne frem tusjen og stryke ut, hvis du bare legger litt innsats i det.

Eksempel på en liste er:
*lære spansk
*gå mer på kafe
*hjelpe en person hver dag denne uken
*dykke i rødehavet
*springe maraton med pappa
*gå på line helt over
*sende en beskjed i en flaske
*bli ferdig med en bra bachelor
*skrive et brev til en venn
*bestige et fjell
*ri på en elefant
*bli spyttet på av en kamel
*reise til San Fransisco (dette målet nærmer seg,påskeferien ;) )
*få sommerjobb
*være voluntør i Equador
*roadtrip fra trondheim til stavanger
*lære å sjonglere med tre baller
*spise fisk som jeg har fisket selv
*lære noen andre noe nytt
*si hei til en ukjent
*bli skikkelig god å surfe
*ta et bilde av et farlig dyr i jungelen
*lime inn bildene i albumet
*skrive et nytt blogginnlegg (CHECK!)

Og apropos ingenting;
Danzheimer: når en har problemer med å huske trinn i ulike danser/koregrafier. Utbredt sykdom på dansegulvet, symptomene blir sterkere etter inntak av alkohol, og virkningen av sykdommen er direkte proposjonal med alkoholprosenten. (sagt på showbiz,NRK1 fredag)

2 kommentarer:

  1. Lurt! Jeg skal lage meg en liste nå:)

    SvarSlett
  2. helt sprøtt at San Francisco er om to uker! blir konge!

    SvarSlett