04.05.2009

Komplimang gjorde dagen min

Noen dager er bare grå.
En har lyst til å gjøre noe, men alt virker kjedelig.
En er rastløs, men gidder ikke finne på noe.
Ingen av de (egentlig gode) forslagene som fåes av andre til aktiviteter og oppgaver virker spennende, og selv om en har god tid til å gjøre de tingene en burde, er det bare tiltak.
Enda kjedeligere er det å lese til eksamen på slike dager, og kvaliteten på lesingen blir som regel også da dårlig uansett.
Søndag var en slik dag.
Joda, jeg leste, ..men kjedet meg.
Så jeg lagde hjemmelagede kjøttkaker ....men etterpå fristet de ikke alikevel
(men de er gode nå da;) )
Jeg var heller ikke så giret på å ha spinningtimen min den dagen. Jeg var slakk og ville egentlig bare "kula'n" på sofaen. Men det er jo en instruktørjobb, og jeg kunne jo ikke bare avlyse fordi jeg ikke hadde lyst, da 20-30 stk hadde planlagt å trene akkurat da.
Så jeg hadde timen...
Og om jeg er glad jeg gjorde det!
Etter timen kom en jente bort til meg og ga meg et utrolig hyggelig komplimang :
" Takk for en kjekk time! Jeg fikk kjørt meg idag fordi du er så inspirerende og positiv. "
Jeg tror ikke hun vet hvor mye det betydde for meg, men hun gjorde dagen min.

Alle følelsene jeg hadde hatt i forkant forsvant, og det var kjekt å vite at noen satt pris på, og fikk igjen for at jeg hadde hatt timen.
Jeg ble minnet på hvorfor jeg er i det hele tatt er instruktør, og fikk tilbake gleden med å være det. Det å kunne gi andre en god opplevelse med trening, å kunne gi dem et avbrekk i hverdagen ; der de får høre på bra musikk og i tillegg kjenne at kroppen jobber og pulsen stiger.
Jeg tror på at en positiv vinkling på timen er mer effektiv for å få alle til å ville "pushe" seg litt ekstra, og så skal det være kjekt å trene også!
Dette var ikke for å skryte av god tilbakemelding, men for å vise deg hvor mye en liten kommentar kan bety.

Når var sist du ga en kollega, venn, kjæreste, forbipasserende et komplimang?
Det er ikke så mye som skal til, men det kan bety SÅ mye for vedkommende.
Ser du at personen har lagt ekstra mye jobb i noe, klippet seg, vært flink, snill, glad, ja hva som helst, SI det!
Du tenker kanskje at personen allerede vet det, men det er ofte vi glemmer snille kommentarer om oss selv.
Ofte er det slik at en vil prøve å leve opp til idealet andre har av en, så derfor kan du faktisk få egen vinning også av å gi komplimanger.
(Jeg vil f.eks passe på at jeg er like inspirerende som sist time på neste spinningtime. )


Det skal ikke så mye til! Du kan være den som snur en persons grå dag til en ..farget! :)
Og det koster deg heller ikke mye å si noe positivt til en annen person. Gjør det til en vane å si noe til hvertfall 1 person hver dag.

"HAPPINESS MAKES THE WORLD GO ROUND " ,
står det på termokoppen jeg kjøpte i San Fransisco.

Idag er en oransje dag! De gråe dagene går alltid over, heldigvis..
Solveig:)

Ellers vil jeg anbefale
  • å enten laste ned gratis podcast fra RADIORESEPSJONEN på www.nrk.no/podcast eller høre det live på p3 fra kl.10-12. Utrolig morsomt, underholdende program! ER HEKTA!
  • Den nye kaizers CD'en "Våre demoner"! Knallbra album, de skuffer neimen aldri!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar