09.10.2009

Hjelpen nytter: bilder


Når noen klager over at livet er hardt, blir jeg alltid fristet til å spørre:
Sammenlignet med hva?
Sydney.J.H


Du må ikke tåle så inderlig vel den urett som ikke rammer deg selv.


Livet er den største gave. Bare synd at så mange aldri rekker å pakke den ordentlig ut.

Legg di hand i mi hand, så er vi sterke saman
Så er vi svake saman
Så er vi saman
Å bry seg er det største av alt, å bry seg er det som betyr mest.
Friedrich von Hügel

Jeg skal jo bare en gang vandre gjennom denne verden. Alt det gode jeg kan gjøre, all den vennlighet jeg kan vise noe menneske, må jeg gjøre nu - må jeg ikke utsette og forsømme, for jeg kommer aldri denne veien igjen.
Vi kan ikke gjøre store ting - men små ting med stor kjærlighet.


Litt godhet fra menneske til menneske er bedre enn all kjærlighet til menneskeheten.

Den eneste garantien for at alle skal få fortsette å leve, er respekten for livet, respekten for ens medmennesker, og respekten for dem som er annerledes enn en selv.

1 kommentar:

  1. Hei, Solveig
    Syns du har ein utrolige formidlingsevne!!
    Du e jysla flinke te å få fram poengene dine.
    Kjekt at du dele de med oss!!

    Klem fra Mette

    SvarSlett