01.03.2013

Trening + meg = sant

Jeg elsker å trene! Den gode følelsen du får av bevegelse, av å føle seg sterk, rask og frisk.
Herlig herlig! :-)

Har fått mer og mer sansen for baseøvelser de siste årene, og nå består treningene mine av :
Knebøy
Markløft
Strake markløft (RDL)
Bulgarsk utfall
Nøytrale pullups
Militærpress/push press
Skulderpress med hantler
Brystpress med hantler
Facepull
Nedrekk
Hofteløft (hipthrust)
Armhevinger

4 ganger per uke trener jeg med vekter.
ca 1-2 ganger per uke tar jeg noen høy-intensive sprinter på tredemøllen.
Vanligvis 20/10 tabata intervaller, eller 30/30, eller 15/15. "Fort og gale".
Er ikke fan av langvarig løping eller cardio, og med disse protokollene er jeg ferdig på maks 20 minutter.

Om solen skinner ute og det er grei temperatur ja da kribler det ofte i løpebeina mine, og det hender jeg springer intervaller ute istedet. Finner en trapp med 10-20 steg og springer trappeintervaller for eksempel.
Da også er det maks 30 minutter som gjelder, for intervalltrening er slitsomt! Resten av 'cardioen' får jeg fra god gammeldags gåing. Jeg liker å gå. Fort.

Gode sko er viktig for å unngå skade, og for løpeglede da ;-) Digger nye treningssko!












Hvordan trener du kjære leser?

2 kommentarer:

  1. Ah, kjenner meg igjen!
    Elsker å trene! Elsker å svette! Elsker å kjenne at musklene må brukes!

    Hadde en god økt med en PT venninne i dag tidlig. Herlig :)
    Og skal kanskje løpe i morgen tidlig om jeg føler for det.

    GOD HELG!

    SvarSlett
  2. :-) sporty Melissa!!
    Jeg har hatt treningsfri i 3 dager nå pga PT kurset i Stavanger, men kjenner det kribler i kroppen så håper å få inn en treningsøkt når jeg kommer tilbake til Rotterdam senere idag. Hva har du trent denne helgen a?

    SvarSlett