15.10.2010

Slik trener jeg!



Har fått en del spørsmål om hva og hvordan jeg trener, så derfor skal dere få en treningsupdate:
    • Jeg er stor fan av å trene tungt med vekter på treningssenteret. Bygg muskler
    • Har meldt meg inn i universitetets treningssenter, som gir meg tilgang til styrkesalen, tredemøllene, squash, ulike lagsporter, klatrevegg, og gruppetimer (yoga, dans, aerobic, pole fitness!.God til å danse betyr god helse
    • Trener som regel med en kompiss; både kjekkere, mer motiverende, og greit å ha noen å hjelpe eller sikre de siste repetisjonene. Grunner til å trene- idag!
    • Vi trener fast styrke 4 ganger i uken, nå kjører vi et program med overkropp,underkropp,hviledag, overkropp, underkropp. 
    • Fokuserer på baseøvelser, eller øvelser der du bruker mer enn en muskel om gangen. Knebøy, utfall, markløft, nedtrekk, benkpress, hangups, dips, hantelpress, roing.osv.
    • Rundt 3-4 sett per øvelse, med 1-5 eller 8-12 repetisjoner (varierer mellom treningsøktene.) Muskler blir ikke til fett!
    • Utenom har jeg en dag der jeg sprinter (ja sprinter, ikke løper) raskt på tredemøllen.
    • Ellers er jeg aktiv i hverdagen. Ja for her i Nederland står sykkelkulturen sterkt, og alle sykler overalt. Får den daglige aktiviteten inn uten å tenke over det. På vei til universitetet, butikken, byen, til venner, osv.
    • Liker å gå. Ja jeg liker det. Musikk på ørene, herlig!Tenker faktisk aller best når jeg går. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar