27.09.2010

The things that made me happy

På innsiden av klesskapet mitt henger det en plakat der det står:
THESE ARE THE THINGS THAT MADE ME HAPPY

Der skriver jeg små og store gleder, ting som ga meg et smil den dagen.
Noen ganger blir jeg fryktelig glad når solen skinner; andre ting jeg skriver ned kan være hvis jeg får et brev i posten, ser en morsom video, har en god samtale med en venn, et tilfeldig smil på gaten, lykkelige barn som leker, gode karakterer, god tilbakemeldig på blogginnlegg, et kyss, en klem fra en venn, en ny venn..ja jeg skriver ned disse tingene på plakaten.
Hver morgen når jeg kler på meg kan jeg ikke unngå å se den- og hver morgen minner den meg på alle tingene jeg kan være takknemlig for, og alle gledene jeg har hatt.  Dette gir meg en god start på dagen!:)
Det finnes mye plass på plakaten enda, så det minner meg om gledene og minnene jeg kommer til å ha fremover også. Ved å skrive dem ned blir jeg mer bevisst på hvor heldig jeg er og hvor godt jeg har det.
Jeg anbefaler deg å gjøre det samme- lykken finnes her og nå- i de små øyeblikkene! 
Solveig:)

3 kommentarer:

  1. Yes, å utrykke takknemlighet tilfører bare mer av det man takker for:-) Jeg gjør tilsvarende selv, bevisstgjøring i hverdagen gjør jo at vi kan styre tankene våre :-)

    SvarSlett
  2. Ramlet innom her og kommer garantert igjen.
    Kjempefin blogg, fine holdninger:-)

    SvarSlett